dinsdag 27 oktober 2009

Werkplek

Op het blog van Nicole kan je een blogcandy winnen. Zo leuk. Maar om mee te doen moet je je werk plek laten zien.
Oeps, das wat lastiger, want eigenlijk heb ik geen werkplek.
Wel een opbergplek voor mijn spullen. Ik knutsel gewoon aan de eetkamer tafel, of aan de tafel in mijn werkruimte. Ik ben gastouder, en heb een grote tafel in mijn werkruimte staan, en omdat die ruimte prachtig licht is, wil ik daar ook graag zitten. Nadeel is, dat mijn spullen weer dichter bij de huiskamer tafel staan.

Wat heb ik gedaan? Ik heb beide mogelijke werkplekken gefotografeerd, zoals die er nu uitzien, en de kasten voor mijn spullen. Vooral de kast ben ik heeeel erg blij mee. Gevonden op Marktplaats, en nog elke dag ben ik blij dat ik die gekocht heb. Want geen van beide kasten zijn vol.
De grote zit ook vol met puzzels, knutselspullen van de kinderen, en zelfs een la EHBO spullen heb ik. Maar ook aquarelverf, wol, enzovoort. Netjes opgeruimd, en alles op de greep.



Mijn plekkie aan de eetkamertafel. Daar zit ik graag, veel licht, licht ook van de juiste kan. Nadeel, dat ik ook een voordeel vind, is dat ik hem moet opruimen als we gaan eten savonds. Lastig omdat ik nooit wat kan laten liggen, prettig omdat ik, als ik werk, een chaoot ben, en dat eigenlijk helemaal niet prettig vindt werken.
In het kastje naast de tafel zitten mijn stempel inkten. Ik zou graag een ander systeem hebben, omdat ik nu steeds moet zoeken. Aan de andere kant, ik vind de kleuren zooo leuk om naar te kijken dat ik het helemaaaal niet erg vind om door al die inkt heen te snuffelen om de goede kleur te vinden.
In een apart laatje heb ik de stazon inkt liggen, die gebruik ik vaak voor plaatjes die ik in wil kleuren, dus is het handig als ik dat niet steeds hoef te zoeken.



Mijn plekkie aan de tafel in mijn werkruimte. Zoals je kunt zien ben ik nu bezig kleertjes te maken. Ik heb een la met knopen op tafel staan, en een jurkje waar knopen op moeten ligt ernaast.



Mijn kast in de huiskamer. Daarin zitten mijn stempels, verf, stansen en wat al niet meer. Misschien kun je de etiketten lezen als je de foto vergroot.
Geen papier, dat zit in laden onder in de boekenkast aan de ander kant van de kamer.
In het plastic regenboogkastje, waarvan je rechts van de kast een stukje kan zien, zitten stempelpapier, de platen van de cuttlebug, werk waar ik mee bezig ben, scraps papier, en mijn grote SU ponsen. Erg handig, zo liggen ze lekker op de greep.



Dit is de kast in mijn werkruimte. Een muur kast, HEERLIJK. Zit vanalles in, niet alleen knutselspul, ook puzzels, gezelschapspellen en wat nog meer.

10 opmerkingen:

m@deliefjuh zei

heerlijk zon werkplek gaaf die kasten.. maar lees ik: moeder van 7 kinderen? allemachtig! ik heb er zelf 2 en daar heb ik mijn handen al vol aan :) respect!

Marrigje zei

Moet nog wat bij Madelief :D, Moeder van 7 kinderen en 2 bonus kinderen. Mijn partner bracht 2 kinderen mee in onze relatie. Dus ja, als het compleet is (is niet zo vaak zo, mijn oudste 3 zijn het huis al uit) dan hebben we een vol huis.

Erika zei

Hoi Marrigje

bedankt voor je lieve berichtje.
Ik heb nog steeds erg veel pijn ondanks de pijnstillers maar gelukkig word ik 23 november geopereerd. wel raar om gelukkig te typen maar ik ben blij dat er dan een einde aan de pijn komt.
Kaarten maken kan nu echt niet waar ik best van baal maar ja even zitten is al teveel.

Gelukkig kan ik wel kaarten ontvangen en dat is weer een voordeeltje zo krijg je af en toe een zelfgemaakte en doe je weer ideeen op hihi.

Nu dus aftellen naar 23 november. wat heb je met je enkel gedaan?

groetjes erika

Lia zei

Wouw............... dat is nog eens een kast.Daar loopt het water me van in de mond.Maar ik ben ook tevreden met mijn kamertje hoor!
En als ik lees dat je 7 inderen hebt, nou daarvan gaat het water me niet in de mond lopen.
Jeetje ....petje af voor je hoor!!!!

Elly zei

O wow Marrigje
Idd die kast , wat is ie mooi , helemaal super.
Heerlijk werken is dat zo ;-)
Hij staat er ook zo prachtig

celia zei

Wow wat een werkplaats!En wat een ruimte voor spullen!!!Leuk van Nicole zo kunnen we overal een kijkje komen nemen!Heerlijk een huis vol,ik heb samen met mijn man 4 kinderen maar ben onthaalmama van 8 kindjes (die ik gelukkig 's avonds naar huis kan sturen ;-)
Ik ga je volgen...want wat er al op je blogje staat lijkt me wel heel knap en zo geeft het misschien je genoeg moed om door te gaan!Grtjs,Celia

Fenny zei

Mooi plekje heb je Marrigje, prachtige kasten dus heerlijk alles bij de hand. En ja ook veel licht dat is super mooi om de goede kleuren te zoeken/vinden.

En ZEVEN kinderen....aiii, dat wist ik ook niet. Wow meis: mijn PET AF voor jou, druk en druk en druk maar ook nog heel mooie creaties maken.

liefs van fenny

nicole zei

Hoi hoi,
wat leuk dat je bij mij kwam kijken, nu ben ik hier bij jou.
Wauw wat een super kast!! daar kan je genoeg spullen in kwijt hihi.
en je maakt ook hele mooie kaartjes (ik had ff verder gespiekt op je blog)
En ik knutsel idd veel samen met mijn zoontje
hij vind het ook geweldig, er staan een aantal foto's verderop in mijn blog.

groetjes Nicole

Marley zei

Wauw wat een super gave grote kast.. mooi hoor!! xx Marley

marijke zei

dank je wel voor het leuke compliment in mijn blog over mijn boek en dan is de wereld klein als jij me bij pinkstamper vindt hahaha
meid ik ben jaloers op je kast waar heb je dieeeeeeeee vandaan zeg die is echt geweldig een scrappers droom vind ik dit ik ga eens rond neuzen in jouw blog en ga je even in mijn lijst er bij zetten