zaterdag 9 januari 2010

DTP techniek

Voor de kicostampers is de techniek van de maand, Direct to paper.
Dat is een leuke, door mij al vaker gebruikte techniek.
Een stempelkussen/inktpad, liefst niet sneldrogende pigment inkt, gelijk op het papier. Zonder doekje, sponsje, stempel. Ik werk dan het liefste met kleine stempelkussens, zoals dewdrops maar met grote kan het natuurlijk ook.
Omdat we het met alle andere technieken mochten combineren, heb ik eerst correspondentie kaartje door de cuttlebug gehaald, en die bewerkt met alle soorten kleine kussentjes die ik had.



Voor deze kaart heb ik een two tone stempel set Greenhouse Garden van Stampin Up gebruikt.
De achtergrond met verschillende kleuren groene pigment inkt bewerkt, van licht naar donker zodanig dat er een brandpunt ontstond.
Daarna stempels gezet op zachtgeel cardstock en uitgeknipt. En net zolang gespeelt met de layout tot ik tevreden was.
Omdat deze achtergrond groentinten heeft, was de complementaire kleur rood, vandaar dat ik voor rode bloemen heb gekozen in deze kaart.
De bloemen heb ik met 3D lijm opgeplakt. Dat geeft iets meer diepte aan de kaart.

Toen ik zocht naar een kaart om de afbeelding op te plakken vond ik een mooie passepartout kaart die er mooi bij paste.
Omdat de passe partout over de afbeelding heen ging hier en daar, heb ik nog een serie blaadjes geknipt, en die ook met 3D lijm opgeplakt, over de rand nu. Hierdoor loopt de afbeelding door over de passe partout.

Geen opmerkingen: