donderdag 22 april 2010

Puzzelkaart deel 1



In de laatste Art Specially staat een puzzle your stamps techniek.
Op de kicostampers lijst vonden we het leuk genoeg om dat eens te proberen.

Dus kon ik aan de gang met mijn stempels om eens te zien of ik dat ook kan. Al snel had ik een idee. De bellen die ik aan het stempelen was, leken wel heel erg op een beren hoofdje.
Ik had het idee om een popje te maken van alleen rondjes. Maar dat wilde niet.
Een ander popje gemaakt (opgestuurd zonder te fotograferen) Dat was goed gelukt, echter te groot. Bij de uitdaging was namelijk vast gesteld dat de kaart niet groter (of kleiner) mocht zijn dan 10x10 cm.

Daarna heb ik het anders aangepakt. Ik heb eerst de kaartjes gemaakt. Alles wat ik aan randstempels had heb ik gestempeld met zwarte stazon inkt op een vel aquarel papier. Ingekleurd met pearl ex aquarelverf. Wauw wat een mooi produkt is dat. Dat had ik eerder moeten hebben. Het geeft een prachtig glimmertje over het geheel. Heel bruikbaar voor veel dingen, zonder dat het ineens een glitter kaart of layout wordt.

Zoekend in mijn stempels kwam ik toch steeds weer terecht bij het bellenhoofdje, dat voor mij steeds meer een beertje ging worden. Toen ook mijn kinderen, en visite ging zeggen dat zij ook een beertje zagen, durfde ik het aan.

Het lijfje is een aardbei, het kroontje van de aardbei is het hoofd. De beentjes zijn kersen, en de armpjes zijn jellybeans.
Het beertje kijkt op zij, en je ziet dus maar 1 oog.

Geen opmerkingen: