dinsdag 6 december 2011

Dag 116 Hartje

Al een tijdje wil ik weer een treatcup kaartje maken. En zomaar moest het met een hartje.
Wat in het hartje zit, was snel bedacht. En gemaakt, maar de rest van de kaart was een heel gepruts, en is wel 3x over gedaan voor de kleurencombinatie naar mijn zin was.

Ik heb een stukje maskertape op een kaart geplakt, en er een hartje uit geponsd. Het hartje midden op een andere kaart geplakt, en daarna dat waar ik hem uit had geponsd, er om heen geplakt. En daarna het hartje weer verwijderd.
Nu had ik een hartvormig veld, waarin ik wilde stempelen.
De verliefde flamingo's heb ik gestempeld met Bride's Blush, en daarna ook op maskertape gestempeld en uitgeknipt. De flamingo's gemaskerd.
Daarna met Kiwi Kiss, het riet over de flamingo's heen gestempeld.

Alle maskers verwijderd, en het hartje zelf gemaskerd. Daarna de achtergrond gestempeld, met een border stempel.
De treatcup over het hartje geplakt, met wat kraaltjes er in. Ook groen. Ongeveer de kleur van Kiwi Kiss, maar gewoon van de Action oid.

Toen had ik een probleem, want voor mooi, moet er nog iets over de plakrand van de treatcup. Ik heb gezocht naar de kleur, en uiteindelijk toch weer uitgekomen bij Kiwi Kiss. Daar een stukje van gesneden, en bestempeld met een stempelwiel, en glitter versamark. Het is niet erg goed te zien op de foto helaas.

Om het karton een stukje bakerstwine gebonden, en daar een hartje aan vast gemaakt. Het hartje heb ik eens gekregen bij een bestelling.
Onderaan heb ik een metalen frame gemaakt,met een tekst er in. Was wat gepruts, want ik heb geen pons die precies in dit frame past.
Tenslotte de kaart op een ondergrond kaart geplakt.



I wanted to make a treatcup card for a while. And suddenly it had to be a heart treatcup card.
The image inside the heart, was easy made, but everything else was troublesome. I needed to try 3 times before I had a colourcombination, that I liked.

I attached a piece of maskertape on a scrap of cardstock, and punched a heart. I attached that heart onto a piece of cardstock for the card, and attached the border it came from around it. THen I removed the heart again. Now I had a small heart to work in.
The flamingo's in love, are stamped with Bride's blush. Than I stamped them on maskertape, en cut out. I masked the flamingo's.
Than I stamped the grass with Kiwi Kiss.

I removed all the masks, and masked the heart itself. I stamped the background with a borderstamp. removed the mask, and attached the treatcup over the heart, with a little bit of beads inside. The colour is the same as Kiwi Kiss, but I bought them at the Action.

Then I had a problem. To hide the treatcup gluestrip, I needed to attache a piece of paper or cardstock, but I had trouble in finding the right colours. I tried, blue, pink and finally went with a small piece of kiwi Kiss, which I stamped with a stampwheel and versamark glitter. You can not see it properly on the picture though.

I wrapped a piece of bakerstwine over the cardstock, and attached a small heart to it. I got this charm with an order somewhere.
I attached a small metal frame in the corner, with a sentiment in it. It was sort of a problem, because I do not have a punch that fits this frame.
Finally I glued it to a card.

Geen opmerkingen: