dinsdag 22 mei 2012

Dag 276 Lijm

Om 10 uur vanavond kreeg ik ineens een idee. Met het lijmpistool een lijmplas maken, even laten drogen, en dan een stempel erin drukken. Daarna met metalic chalk insmeren om eea een kleurtje te geven. Het is niet een techniek die ik zelf bedacht heb, ik ben hem jaaaaaren geleden eens tegen gekomen in een Creating Keepsakes. Het kostte een hoop lijm om eea uit te proberen maar deze is toch wel aardig gelukt. De stempel is niet helemaal scherp afgedrukt in de lijm, en de kleur pakt ook niet helemaal goed. Ik denk dat deze stempel te gedetailleerd is voor deze techniek. Maar de andere stempel die ik probeerde, minder gedetailleerd, werd niet mooi. Dit moet ik nog een paar keer proberen, maar voor een poging ben ik niet ontevreden.
At 10 PM tonight I got an idea. Make with a gluegun a gluelake. Let it dry for a moment, and push a stamp into the glue. Then colour the glue with metallic chalk. It is not a technique I thought of, I found it years ago in a Creating Keepsakes. It took a lot of glue to try out this technique, and althoug I am not completely satisfied this is not bad. The image is not totally crisp in the glue and the colour didn't stick everywhere . I think the stamp has to much detail. But the other stamp I tried this technique with, made even een worse impression. I think I have to practice some more. For the first try, I think I did not bad..

Geen opmerkingen: