donderdag 29 maart 2012

Dag 225 Shrinky Dink

vanaf het moment dat ik het voor het eerst leerde kennen, was ik weg van het materiaal. Shrinky Dink. De eerste keer dat ik het tegenkwam zat er een klein stukje bij een tijdschrift voor meisjes de Tina Club. Daarna heb ik van een tante een doosje gekregen, en daar uren mee gespeeld. Daarna was het jaren lang niet te koop.
Tot ik het weer tegen kwam toen behalve Origami ook met andere materialen kaarten ging maken.
Vanavond had ik ineens zin om met Shrinky Dink te spelen. Grote bloemen wilde ik maken, of eigenlijk, kleine bloemen van grote bloem stempels.
Dus maakte ik bloemen. 9 in totaal. Ponste ze uit, en maakte ze klein met de heat tool. Ik heb het al zo vaak gedaan, maar het blijft gaaf om te doen.
Alleen, 9 grote bloemen, hoe wordt dat een kaart?
Uiteindelijk heb ik mijn Derwent Artist potloden tevoorschijn gehaald. Daarmee een tak getekend, met hier en daar een blaadje.
Daar heb ik, met scortape de bloemen op bevestigd. Nog een 'thank you' gestempeld.
Het kaartje op een basis kaart gemat.


From the moment I worked with this materal for the very first time, I loved it. Shrinky Dink. The first piece of this was a freebie with a girls magazine called Tina Club. Later my aunt gave me a set later on. I played with that for hours. After that I haven't seen it for years.
Not untill I started to make cards with other materials than Origami alone.
Tonight I felt like playing with Shrinky Dink. I wanted to make big flowers, or better, I wanted to make small flowers with big flower stamps.
So I made flowers, 9 in total. I punched them out, and made them small with my heat tool. I have done such a thing for hunderds of times, and I still love the shrinking proces.
Than I had 9 flowers, how would that become a card?
Finally i took out my Derwent Artist pencils, and draw a branch. Added some leaves, and attached my flowers on the that with a little piece of scoretape. Stamped a 'Thank you' And matted all on a card base.

1 opmerking:

Marjie Kemper zei

Wonderful card! Feels like the flowers are just popping off the stems.