zondag 22 april 2012

Dag 247 Vaasjes

Ik begon dit kaartje om er een LIM kaart van te maken. Uiteindelijk werd dit kaartje afgekeurd voor LIM. Gisteren de hele dag gepruts aan een LIM inzending, die uiteindelijk geheel mislukt in de prullenbak belandde. Toen dit kaartje afgemaakt, maar tegen de tijd dat dit af was, en de zooi was opgeruimd, was het allang vandaag, en ben ik eerst maar eens naar bed gegaan. Eerst een achtergrond gestansd met de TopNote. Als mijn vriendin me niet op deze stans had geattendeerd, had ik hem nooit gekocht, maar nu is het denk ik een van de meest gebruikte stansen uit mijn toch niet geringe collectie. Ik heb er lijntje op getrokken met een stift die vanzelf oplost in de lucht, waarbij het helemaal geen resten achterlaat. Nog handiger dan een potlood dus. Toen de vaasjes met bloemen gestempeld. Dit is een stempelset van Stampin Up, en die bestaat uit losse onderdelen. Wat het gebruik van een masker en de Stamp-a-Magic onmisbaar maakt om het goed te positioneren. Daarna heb ik de vaasjes ingekleurd met een versamark stift, en geembossed met de heattool. Hierdoor lijken de vaasjes een beetje van glas of aardewerk te zijn. De twee buitenste vaasjes hebben geen bloemen maar blaadjes gestempeld. De blaadjes heb ik met lijm bewerkt en daarne groene flocks overheen gestrooid. Goed laten drogen en het te veel afgeklopt. Het middelste vaasje heeft wel bloemen en die heb ik met lijm bewerkt, en daarna flowersoft overheen gestrooid. Dit heel goed laten drogen, en daarna het te veel afgeklopt. Het sentiment heb ik vorige week op de beurs gekocht. Komt van een goede doelen lap. Zeker de moeite waard om even te gaan kijken. Ze hebben 4 lappen uitgebracht dit jaar, en ik heb de 2 tekst lappen gekocht.
I started out this card as entrie for the LIM challenge for this week. This was not what I wanted, so I tried to make another for that. That card ended up in the bin, a total disaster it was. For my blog I finished this card, but by the time it was finished and I cleaned up all the mess, it was already today, so I went to sleep first. I diecut the background with the TopNotedie. I would have never bought this die if it was not for my friend who attended me to this die. I think it is one of the most used dies I have in my (not small) collection. I draw a line with a marker wich disappeared in the air and doesn't leave any mark, which makes it even better than a pencil. I stamped the vases and flower. This is a retired Stampin Up set, which has vases and flower separately which makes it impossible to stamp it right without using masks and the Stamp-a-Magic for positioning. I coloured in the vases using a versamark marker and heat embossed the vases. This makes the vases look like they are made from glass or pottery. I didn't stamp flowers on both vases on the side, but leaves. I filled them with glue and put flock on it. Let it dry and put of the excess. The vase in the middle does have flowers. I glued FlowerSoft on it. The sentiment is one I bought last week. It is one from the charity. You should have a look, there are four sheets this year, and I bought the sentiment sheets.

Geen opmerkingen: