dinsdag 14 september 2010

December kaart



De oplettende lezer heeft deze stempel al eerder gezien. Deze kraanvogelstempel heb ik op een beurs gekocht, en behoort wel tot mijn favoriete stempels. Na het vorige gebruik had ik hem echter iets te goed opgeruimd, dus ik was hem even kwijt. Paniek. Want sommige stempels, wil je gewoon niet kwijt zijn.
Maar het opruimen van mijn stempella, resulteerde in het terugvinden van mijn stempel.
NIet dat ik slechts 1 la met stempels heb, inmiddels zijn het er 5 (grote laden) en ik hoop vandaag weer wat vulling binnen te krijgen.

De kraanvogels zijn gestempeld op correspondentie kaart (Hema) en vervolgens uitgesneden en de rand is bewerkt met Brilliance rood/goude inkt.
Het sentiment is gestempeld om een label die een vriendin voor me gestansd heeft. Ik heb een la vol met door haar gestansde dingen, waar ik dankbaar, en zeer regelmatig gebruik van maak.
Ik heb het sentiment, per ongeluk, met clear embossingpoeder bewerkt. Bedoeling was goud, maar het effect is eigenlijk wel zo leuk. Dus ik heb het zo gelaten.

Maar dan de achtergrond. Dat is eigenlijk het leukste van deze kaart. Het is een gestempelde achtergrond. Tip gekregen van mijn vriendin. Je stempelt een stempel op een correspondentiekaart. Goed laten drogen.
Van resten rubber maak je een mozaiek stempel, die stempel je over de afbeelding heen, met versamark, of embossing stempelinkt. Bewerken met clear embossingpoeder.
Weer goed laten drogen.
Dan de hele kaart insmeren met stempelinkt, via de direct to paper, techniek.
Als je dan de inkt opwrijft met een tissue of keukenpapiertje, blijft de inkt, daar waar het embossing zit niet zitten. En krijg je dit glas in lood effect. Ik had mijn stukjes rubber iets verder uit elkaar geplakt, dus ga ik nog een andere maken. Hoewel ik dit effect ook geweldig vind.

Gebruikte materialen:
Correspondentiekaart: Hema
Stempels: Kraanvogels: Judikins
Medaillonstempel (achtergrond): Stampin Up
Sentiment: Onbekend
Stempelinkt: Brilliance, Rood/Goud, Goud en Rood
Embossingpoeder: Clear Onbekend merk.
Achtergrondkaart: Vierkante kaarten blok.

Geen opmerkingen: