zaterdag 11 september 2010

Novemberkaart



Dit is een heel andere kaart geworden dan in ik gedachten had. Maar dan ook heeeel erg anders.
Een tijdje geleden ben ik aan het prutsen geweest met mijn nieuwe inktense potloden. Ik had in mijn hoofd hoe de kaart die ik er mee wilde maken er uit zo moeten zien.
Alleen, toen ik alle onderdelen ging combineren, werd het te druk, niet mooi, of beter, niet zoals ik het in mijn gedachte had.
Dus ben ik verder gaan zoeken, en toen dat niet lukte, ben ik gewoon wat gaan spelen. De bloem uitgeknipt, en die lag op tafel. Ineens dacht ik dat het leuk zou zijn om een glanzende achtergrond te hebben. En toen schoot me ineens weer het goud folie in gedachten dat ik ooit eens heb gekocht, toen Craft TV weekly nog bestond, en er mee gedemonstreerd hadden.
Het is niet echt 'mijn' materiaal, omdat het heeel dun is, en snel scheurt. Maar in dit geval was het precies wat ik hebben wilde.
En zoals wel vaker gebeurd, toen ik er nu mee werkte ging het heel soepel, en werd het precies wat ik in gedachten had. De bloem kleurde precies bij het rood/goud van het folie. Een rode border maakte het geheel af.
Maar ja, toen had ik nog steeds geen kaart.
Op tafel lag een blokje Vintage papier van de action, dat ik had gekocht. Meer voor de grap dan dat ik dacht dat er het goede papier in zat, legde ik de kaart met bloem, op het papier. En zie daar, precies het juiste papier zat in het blokje.
Kaart afgemaakt met een van mijn favoriete tekst stempels. Engels, maar zo mooi dat hij voor iedereen helder is: Dream a little... uit een set van Stampin Up.

Stempels :Bloem:Flower Fancy, Tekst:Dream a little (hostess, retired) Stampin Up
Inkt: Stazon
KLeur:Inktense potloden
Achtergrond folie: Designers leaf Indian Summer
Achtergrond papier: Action.

Geen opmerkingen: