vrijdag 10 september 2010

oktober kaart



Bij de border moest een lampion kaart.
Ik kwam al gauw terecht bij deze dame. Ik heb haar eerder gemaakt, jaren geleden, dus ik herinnerde me nog hoe ik had zitten worstelen met de vouwen. Ik was dus heel benieuwd of ik het nog zou kunnen. Tenslotte heb ik niet echt meer gevouwen sinds mijn scheiding.
En hoewel ik echt de plaatjes moest lezen lukte het me vrij simpel om deze dame te vouwen.
Haar jurk is gevouwen van handgeschept papier, wat gebatikt is. Haar haar is speciaal crepepapier voor japanse poppen. De lampion is gevouwen van papier dat Korona heet. Dat is een lichte cirkel met daarom heen donkerder. Ideaal dus voor een lampion. Het model voor de lampion is een klassieker.

De achtergrond heb ik gestempeld met een achtergrond stempel op correspondentiekaart. Bloemetjes ingekleurd, en een glittertje gegeven. Geen idee van het merk van de stempel.Ik heb hem ooit eens gekocht, en gebruik deze vaak als achtergrond.

Geen opmerkingen: