zaterdag 11 september 2010

November





Een stempel wheel. Ik vind ze zo leuk, en zo handig.Het is een hele andere manier van stempelen.
Werken met een stempelwheel moet je wel even leren. Op de enige manier mogelijk, oefenen. Doordat het een wheel is, heb je wel stukjes rubber waar inkt op kan verdwalen, en wat niet bedoelde afdrukken op het papier kan geven. Bij andere stempels knip je dat rubber er af. Maar bij de wheels gaat dat niet zo makkelijk. Daar is het meer een kwestie van de juiste druk uitoefenen, en dat is gewoon trial en error.
Ik gebruik Stamp Wheels voor van alles. Voor achtergronden, voor borders, maar ook voor de onderdelen. Dan knip ik onder delen uit en gebruik die weer, of ik kleur alleen dat onder deel in, en stempel dat rechtstreeks zo op het papier.
Op deze kalender bladzijde heb ik het wheel gewoon gestempeld op aquarel papier. Vervolgens heb ik de bloemen van hetzelfde wheel ingekleurd met stempelstiften. En gestempeld. De bloemen uitgeknipt en als accent opgeplakt.

gebruikt:
Stempel: Stampin Wheel: It's beautiful (retired)
Inkt: Stampin Up, real red
Stempelstiften: Stampin up (kleuren weet ik niet meer)

Geen opmerkingen: