vrijdag 20 januari 2012

Dag 158 Rozette

Al vanaf het moment dat ik de rozette stans van Tim Holtz zag, zat het in mijn hoofd. Je kunt een rozette vouwen, zonder stans en zonder lijm. Waarbij het midden ook geen opening geeft omdat de rozette daar gewoon dicht is
Ik heb die dingen ooit eindeloos gevouwen, maar kon het me maar niet herinneren HOE.
Vanavond, na de film Rango, die ik samen met mijn kinderen heb gekeken, maar even doorgezet. Het kostte me een uur, en 3 vel origami papier, maar het is gelukt.
Het is me nu te laat om er nog dingen mee te maken, ik denk echter, dat ik er wel iets mee ga doen van de week.
Deze is 3" doorsnee, ook eens proberen of ik het nog kleiner kan ook.
Wel erg leuk weer, vouwen. Zit gelijk te denken of ik nog een draak kan vouwen.
En dat is bijzonderder dan het zo op het eerste gezicht lijkt. Ik heb in 6 jaar niets aan origami gedaan. Daarvoor deed ik het altijd en overal.


Ever since I saw the Tim Holtz rozette die, I thought off the origami rozette. I folded lots and lots of them ages ago, but I couldnt remember how.
This evening, after the movie Rango, which I watched with my children, I had to try harder, and after an hour, and 3 pieces of origami papier, I managed.
It is too late to make something with it, I think, however, that you will see it return in an artwork very soon.
This rozette is 3" diameter, I have to try to make a smaller one.
It was real fun, being folding again. I was thinking of folding a dragon next. And that is more special than you think. I haven't been folding for over 6 years, before that, I folded a lot.

Geen opmerkingen: